Egy friss tanulmány szerint az Egyesült Államokban a 12-17 éves korosztálynak szóló könyvek vásárlói 55 százalékban a 18 évesnél idősebbek közül kerülnek ki. Az ifjúsági könyvek 28 százalékát a 30-44 évesek vásárolják meg. A felnőttek nem csak másoknak veszik ezeket a könyveket, 78 százalékban saját maguknak viszik haza.
A Bowker kutatása a gyerekkönyvpiac változásait vizsgálja. A kutatást az a megfigyelés ösztönözte, hogy míg a gyerekek közül viszonylag kevesen olvasnak e-könyveket, az ifjúsági e-könyveket mégis magas számban értékesítik. Az elemzők szerint a meglepő adatok nem pusztán az Az éhezők viadala körüli hájpnak köszönhetőek, hanem ennél jóval szélesebb jelenségről van szó. Ugyanis a megkérdezettek 30 százaléka olvassa csak valamelyik kötetét Az éhezők viadalának, 70 százalékuk azonban a legkülönbözőbb ifjúsági könyveket említette, összesen több mint 220 címet, és ezek között csak kettő olyan van, ami az összes eladás több mint öt százalékát teszi ki (ezek a Harry Potter és a Halál ereklyéi és a Twilight saga befejező kötete, a Hajnalhasadás).
A kutatás eredménye jó hír az ifjúsági regények kiadóinak, mivel olvasóik jelentős része a könyvvásárlók leginkább vágyott csoportjából kerül ki. A Bowker szerint ezen felnőtt vásárlók 40 százaléka olvas e-könyveket (ez az arány megegyezik a romantikus és a misztikus e-könyvek olvasóiéval); ha egy vágyott e-könyv nem érhető el, 71 százalékuk megvásárolná a nyomtatott kiadást is; több mint kétharmaduk választására gyakorol közepes vagy nagy hatást az adott szerzőtől korábban élvezettel olvasott könyv; nagyon aktívak a közösségi hálón, a barátaik gyakran ajánlanak nekik könyveket.