(a kép kattintásra megnyílik külön ablakban)
A Bookpatrol több azonos témájú kutatás eredményét összegezte a fenti infografikában, melyek mindegyike az olvasók fürdőszobában/vécében jellemző (feltehetően határokon átívelő) szövegfogyasztási szokásait kutatta.
Az ábráról leolvasható, hogy főként a 34 évesek alattiak döntenek úgy, hogy a vécénülés üres perceit kihasználva felzárkóznak az elmaradt olvasmányaikkal. Leggyakrabban magazinnal vonulnak el a megkérdezettek, de az emailek, levelek, könyvek, samponleírások, újságok és a mobiltelefonos tartalmak (appok, emailek, sms-ek) olvasása is jellemző tevékenység. Sőt 3% nemes egyszerűséggel tévét tett a mellékhelyiségbe.
A nemek szerinti eloszlás tekintetében megtudhatjuk például azt, hogy míg a férfiaknál az erotikus magazinok forognak a legtöbbet, a nőknél a lakberendezési lapok népszerűek. Ezeket követik a sportlapok illetve a romantikus regények, a krimik illetve a pletykalapok, majd negyedik helyen a férfiamagazinok és a divatlapok állnak egymással szemben.
A sok-sok érdekes adat mellett azonban az infografika felhívja a figyelmet a hosszas vécén üldögélés veszélyeire is: előidézhet aranyeret, illetve a különböző kórokozók is boldogan költöznek át a vécédeszkáról a keménykötésű könyvekre, illetve az e-könyv olvasókra, úgyhogy ezekkel mindenki bánjon nagyon óvatosan a továbbiakban!
via: Bookpatrol