A fenti infografikát tanulmányozva a papíralapú könyvek létéért aggódók ideiglenesen megnyugodhatnak, ugyanis a Bookpatrol kutatásai alapján a digitális könyvek nem képesek kifúrni a nyomtatott kiadásokat. Legalábbis jelen állás szerint nem, és főként Amerikában nem.

2007-ben az Amazon bemutatta a Kindle-t, 2010-ben az Apple az iPadet, és 2012-ben az Amazon már több e-könyvet árult, mint print kiadást. Ehhez a már meglévő és az éppen megjelenő irodalom széleskörű digitalizálására volt szükség. Ahogy a fenti ábra mutatja, 2009-től kezdve minden évben megduplázódott az adaptált művek száma, azonban az utóbbi két évben a lendület lényegesen alábbhagyott.

De ez nem is olyan meglepő, ha megvizsgáljuk, hogy az összes könyvvásárlásnak hány százalékát teszi aki az e-könyv-vásárlás: 25. Még a különböző tabletek elterjedése sem tudja megrengetni a könyvpiacot, mert a tablet használók közül sem használja mindenki olvasásra a készülékét.

Az infografikáról leolvasható még a könyvek és hozzájuk hasonló kilátásokkal bíztatott zeneipar kapcsolata is, a független könyvkiadók terjedése, illetve a könyvek fizikai megjelenésének vásárlásra bujtogató hatása is.

via: bookpatrol.net