Online kérdőíves kutatásba kezdett a Márai Sándor életművét gondozó Helikon kiadó, azt akarják kideríteni, miért olyan közkedveltek Márai Sándor művei. A Nagy Márai Kutatás április 7-én indul, a kérdőívet április 20-ig lehet kitölteni. A kiadó izgalmas feladatot vállalt magára a közvélemény-kutatás elindításával. Bár az eredmény várhatóan nem lesz reprezentatív, a kutatás biztosan megvillant valamit az író népszerűségének okaiból. A kérdőív egyik érdekes kérdése például: "Mi lehet az 1998 óta tartó Márai-világsiker oka?" A kutatást a kiadó nyereményjátékkal egészíti ki: ha a kérdőívet névvel töltöd ki, könyvcsomagot vagy színházjegyet nyerhetsz Márai Sándor egyik darabjára.
Egy fickó 20 ezer kilométert autózott, hogy felrajzolja Amerika térképére a világ legnagyobb könyvreklámját. És nem ő az egyedüli őrült, akadnak mások is, akik meglepő módszerekkel próbálnak könyveket népszerűsíteni - akár a magukét, akár másét. Összegyűjtöttük az öt legbizarrabb könyvkampányt.