Új kiadása jelenik meg T.S. Eliot The Waste Land című művének. A megjelenés kapcsán a Huffingtonpost a könyv borítójának tervezőjét, Jamie Keenant kérdezgette Under the Covers című rovatában.

A The Waste Landet (magyarul például itt olvasható) sokan a 20. század egyik legfontosabb versének tartják. A 434 soros költemény az első világháború hatásait dolgozza fel, és egyfajta leírása az Eliot gondolataiban megjelenő háború utáni világnak. 1922-ben jelent meg először.

“Egy meglehetősen velős költeményről beszélünk” - kezdi Keenan. “A The Waste Land egy olyan mű, amiről sokkal többet tudsz meg a kritikáiból vagy értelmezéseiből, mint magának a műnek az olvasásából.”

A könyvborító megrendelői Edward Wadsorth Dazzleships In Dry Dock at Liverpool című művét jelölték meg a fedőlap alapjául, azonban Keenan nem hagyományos megoldásokban gondolkozott. Elvetette a jól ismert borítósémát, melyben egy régi festményen középreigazítják a klasszikus betűtípussal írt címet, és a képet csupán ihletnek megtartva valami egyedit akart létrehozni. Ahogy az interjúban elmondja, valami olyat igyekezett megalkotni, ami hű a könyv tartalmához, tükrözi annak modernista szellemét, de még mindig releváns. Valami olyat, amit akár 90 évvel ezelőtt is tervezhettek volna.

“Bár egy könyvborító elsődleges célja, hogy felhívja a figyelmed a kötetre a könyvesboltban, de ugyanilyen fontos, hogy tükrözzön valamit annak tartalmából és a könyvről való gondolkodás részét jelentse” - mondta el a dizájner. “Csak akkor kezded felfogni egy könyvborító jelentőségét, ha már eltűnni látszik, ahogy például az e-bookoknál történik.”

Az eredeti interjú itt érhető el. Ebben Keenan kitér a saját kedvenc borítóira és elárulja azt is, hogy ő a borítójuk alapján ítéli-e meg a könyveket.

via: huffingtonpost.com